Společnost Google na svém blogu oznámila, že v roce 2016 dala stopku více jak 17 milionům nelegálních reklamních spotů spojených s hazardem.
Ačkoliv se mezi zrušenými reklamními bannery objevily také reklamy na neautorizovaná online casina, či zakázané hazardní hry, převážná většina banů, respektive vyškrtnutí z nabídky reklam na Google však bylo z důvodu porušování legislativy daného státu. To znamená, že poskytovatelé casinových her se snažili nabízet své služby i na místech, kde byl hazard (nebo některé nabízené služby) nelegální.
Objem zakázané reklamy od roku 2015 vzrostl více jak dvojnásobně. Může za to především fakt, že po celém světě dochází ke stále větší regulaci hazardu. Česká republika je toho důkazem (viz náš samostatný článek). Dříve pouze „šedý trh“ se tak dostal do černé zóny, proti které již instituce jako je Google musí chtě nechtě zakročit.
Dalším důvod, proč internetový gigant Google musí zakročit proti nezákonné reklamně je potom čistě osobní – pokud se v nabídce Google Advertisements (Google reklamy) objevují nezákonné stránky, degraduje to cenu prodávané reklamy na Googlu, respektive zájem o nákup reklamního prostoru ze strany zákazníků.
O regulaci hazardu v České republice společně s návodem, jak cenzuru internetu obejít, si můžete přečíst v našem samostatném článku.
Zdroj: Casino Org